Labubu’nun Viral Yükselişi

Pop Mart’ın Labubu’sunun cazibesi, dişli, iri gözlü, çirkin-sevimli yaratıklar, olmazsa olmaz peluş aksesuar için sevimlilik ve saldırganlıkla dünyayı kasıp kavurdu. Sanatçı Kasing Lung’un İskandinav folklorundan esinlenen büyüleyici on bir tüylü canavarı, Lisa, Rihanna ve en son Madonna gibi ünlü hayranların da aralarında bulunduğu birçok kişinin kalbini fethetti. Ancak, Labubu alışveriş deneyiminin eğlencesini elinden almaya çalışan satıcıların artan tehdidiyle işler değişiyor.

Herhangi bir arzu edilen koleksiyonluk üründe olduğu gibi, her zaman bir yeniden satış pazarı olacaktır. Ancak son zamanlarda, Pop Mart mağazalarında o kadar çok kavga çıktı ki bu fenomen uluslararası haberlere konu oldu. İngiltere’de, figürler geçici olarak raflardan kaldırıldı, bu doğrudan, satıcılar ve coşkulu müşteriler arasındaki kavgaların viral videolarına, ayrıca sadece işlerini yapmaya çalışan çalışanlara bir yanıttı. Şirket, durumu nasıl idare edeceğini değerlendirirken, İngiltere’deki 16 mağazanın hepsinde şu anda çanta süsleri bulunmuyor ve BBC’ye verilen aranın “olası güvenlik sorunlarını önlemek” için olduğunu açıklıyor.

Benzer şekilde ABD’de de durum kontrolden çıkıyor ve hayal kırıklığını hissetmek için evinizden çıkmanıza bile gerek yok. Çevrimiçi ortamda, flipper’ların botlarını Pop Mart’ın web sayfasına ve uygulamasına yerleştirmesiyle zaten kötüydü. Korkunç dijital deneyime tanıklık edebilirim; koleksiyonum için çevrimiçi olarak bir şeyler almaya çalıştığımda, çökme bildirimleri alıyorum ve satın almak için Pop Now! oyunlaştırılmış seçeneğini denerken botları yenmek için çok fazla düğmeye bastığım için erişimim kısıtlanıyor.

Ancak ABD’de şahsen alışveriş yapmak da büyük bir sıkıntı ve aynı zamanda satıcıların koleksiyon bırakma etkinliklerini avlayıp onları kaotik ve eğlenceli olmayan deneyimlere dönüştürmesiyle tehlikeli hale geliyor. Sırada gergin karşılaşmalar ve yakın zamanda gerçekleşen Big Into Energy lansmanı sırasında çıkan arbedeler, satıcılardan yayılan düşmanca titreşimlerin büyük bir sorun haline geldiğini açıkça ortaya koydu.

Los Angeles’taki Century City şubesinden bir Pop Mart çalışanının bize söylediği gibi, “İnsanlar sırada kavga ediyorlardı” ve çalışanların yaşadığı güvenlik endişelerini vurguladı. Ayrıca, Labubu envanterlerinin şu an için yalnızca çevrimiçi olarak teslim alınmak üzere satın alınabileceğini de paylaştılar. Teslimatların ne zaman mevcut olacağını önceden bilmiyorlardı. Anlıyoruz, ancak bu yaklaşım yine de müşterileri dijital alanda satıcılarla kavga etmeye bırakıyor.

Pop Mart şu anda koleksiyoncular için alışveriş deneyimini iyileştirmek için çalışıyor ve başka endişeleri de var. Labubu kıtlığı sadece kaypak bir çevirmeci pazarının değil, aynı zamanda büyük bir sahtecilik endüstrisinin de ortaya çıkmasına neden oldu. “Lafufular” (sahte Labubular) alışveriş yapanları daha da şaşırtıyor, bazen onları gerçek olanın en az iki katı fiyatına sahte satın almaya kandırıyor. Profesyonel ipucu: dokuzdan fazla veya az dişi varsa, sahtedir! Ancak Lafufu üreticileri, şüphesiz tüketicileri kandırmada giderek daha iyi hale geliyor.

Başka bir deyişle, Pop Mart başarısının tadını çıkarıyor olabilir, ancak ürünlerinin ani şöhretine eşlik eden zorlukların da farkında. BBC’ye konuşan şirket, “Labubu Haziran ayında fiziksel mağazalara geri dönecek ve şu anda herkes için daha iyi yapılandırılmış ve daha adil olan yeni bir sürüm mekanizması üzerinde çalışıyoruz.” açıklamasını yaptı.

Deneyimin gelişmesi için hazır olan tek kişi kesinlikle ben değilim. Pop Mart’ın yeni koleksiyoncu topluluğuna girmek ve katılmak, eğlenceli ve keyifli bir atmosfere geri dönme ihtiyacını doğurdu. Ziyaret ettiğim yerdeki çalışanla konuşurken, sadece Labubu’nun değil, diğer karakterlerin de geleneklerini öğrenmek çok eğlenceliydi.

Labubu fantezi bilgisinin koleksiyoncuları ve hayranları olarak, en son figürü satın almak için çevrimiçi olduğumda daha olumlu ve keyifli bir deneyime daha iyi katılabildiğim için heyecanlıyım. Çoğu hayran gibi, benim de hala bir Big Into Energy Labubu’m yok. Bir tane edinmek için mevcut üç yolu da denedim: çevrimiçi envanteri kontrol etmek (her zaman tükenmiş), Pop Now! kutu açmaları (kovulana kadar düğmelere basmak, ancak satıcılar nedense kovulmazlar) veya beklemek ve hayranların mağazadan teslim almak için çevrimiçi olduklarını bildiren lokasyonun bireysel sosyal medya hikayelerini kaçırmak.

Labubu Bebeklerinin Piyasaya Sürülmesi Sonrası

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sepetim
İstek listesi
Son Görüntülenen
Kategoriler
Ürünleri karşılaştır (0 Ürünler)